Європейська кредитно-трансферна система (ЕCTS) – це система, яка створена для забезпечення єдиної міждержавної процедури виміру й порівняння між закладами освіти результатів навчання студентів, їхнього академічного визнання. Вона розроблена для забезпечення мобільності студентів, спрощує розуміння і порівняння навчальних програм та досягнень студентів як між вітчизняними, так і іноземними навчальними закладами.
Система ЕCTS заснована на оцінюванні всих видів роботи студента, необхідних для досягнення цілей, зазначених у навчальній програмі.
ECTS базується на тому принципі, що студент стаціонару за навчальний рік повинен отримати 60 кредитів. Кредити у даній системі можна отримати лише при успішному виконанні роботи, передбаченої навчальним планом. Робоче навантаження студента у системі ECTS складається із відвідування лекцій, семінарів, самостійних та індивідуальних занять, підготовки власних проектів, сдачі іспитів тощо.
Оцінка ECTS | Відсоток студентів, які зазвичай успішно досягають відповідної оцінки | Визначення ECTS | Оцінка за національною системою |
А | 10 | ВІДМІННО – відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок | 5 (відмінно) |
В | 25 | ДУЖЕ ДОБРЕ – вище середнього рівня з кількома помилками | 4 (добре) |
С | 30 | ДОБРЕ – в загальному правильна робота з певною кількістю грубих помилок | |
D | 25 | ЗАДОВІЛЬНО – непогано, але зі значною кількістю недоліків | 3 (задовільно) |
Е | 10 | ДОСТАТНЬО – виконання задовольняє мінімальні критерії | |
FX | – | НЕЗАДОВІЛЬНО – потрібно попрацювати перед тим, як перескласти | 2 (незадовільно) |
F | – | НЕЗАДОВІЛЬНО – необхідна серйозна подальша робота, обов’язковий повторний курс |
20.09.2012 р. Семінар для координаторів ЄКТС “Розвиток Болонського процесу протягом 2000-2011 рр. і завдання на період до 2020 р.”:
1. Степко М.Ф. – директор Інституту вищої освіти НАПН України, національний експерт з реформування вищої освіти України:
Виступ на семінарі для координаторів ЄКТС, 20.09.2012 р.;
2. Рашкевич Ю.М. – проректор Національного університету “Львівська політехніка”, Національний експерт з реформування вищої освіти України:
Компетентнісний підхід в побудові навчальних програм;
Особливості використання ЄКТС як системи накопичення кредитів і результатів навчання.