Декан – доктор економічних наук, професор Вишневська Ольга Миколаївна
vishnevskaya@mnau.edu.ua
olganykk@gmail.com
«Тисячі професій народжуються і вмирають.
Але живуть і до цього часу найдавніші з них – хлібороба, будівельника, лікаря, вчителя.
Та й серед цих вічних професій вчительська посідає особливе місце: вона – початок усіх професій.
Змінюються умови й засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину буди Людиною.»
І.Зязюн
Швидкий доступ:
- Заступники декана
- Допоміжний персонал
- Спеціальності
- Освітні програми та їхні компоненти
- Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
- Каталог вибіркових навчальних дисциплін та обсяг у кредитах ECTS варіативної компоненти у підготовці здобувачів вищої освіти
- Проведення лекційних та практичних занять науковцями, підприємцями та фахівцями з виробництв
- Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти
- Рейтингове оцінювання здобувачів вищої освіти
- Кафедри
- Науково-дослідна робота на факультеті
- Міжнародна співпраця
- Мовна підготовка здобувачів вищої освіти
- Студентське самоврядування обліково-фінансового факультету
- Контакти
Заступники декана
– з навчальної роботи – кандидат економічних наук, доцент Стамат Вікторія Михайлівна
vmkolesnyk@ukr.net
– з виховної роботи – кандидат економічних наук, доцент Лесік Ірина Миколаївна
lesyk@mnau.edu.ua
Голова науково-методичної комісії факультету – кандидат економічних наук, доцент Чебан Юлія Юріївна
heban@mnau.edu.ua
Допоміжний персонал
Диспетчер факультету – Охота Ніна Вікторівна
Спеціаліст І категорії – Приймак Каріна Олександрівна
+38(0512) 58-05-94
Спеціаліст І категорії
Навчально-наукового інституту економіки та управління – Рева Лариса Анатоліївна
+38(0512) 40-92-18
Спеціальності
Відповідно до Постанови КМУ № 266 від 26.04.15 р. спеціальності:
071 «Облік і оподаткування» («Accounting and taxation»).
072 «Фінанси, банківська справа та страхування» («Finance, banking and insurance»).
Здобувач з фінансів, банківської справи та страхування – фахівець, який проводить аналітичну оцінку фінансового стану суб’єкту господарювання і визначає можливості у виконання всіх зобов’язань із робітниками, діловими партнерами, державним сектором. Проводить оцінку внутрішніх і зовнішніх ризиків для суб’єкту господарювання, здійснює діагностичні завдання, за усталеними алгоритмами і робить економічні розрахунки, збирає, систематизує, нагромаджує первинну інформацію як для виконання закріплених за ним посадових обов’язків, так і для потреб структурного підрозділу, де він працює.
Професійні навички:
- наявність освітнього рівня з відповідного напряму підготовки, спеціальності;
- знання з обліку, аналізу, аудиту, контролю, фінансів, державного управління, планування;
- вміння збирати, групувати і опрацьовувати аналітичну інформацію щодо прийняття управлінських рішень;
- володіти методиками аналітичної оцінки економічних процесів і явищ;
- мати знання і користуватися ними для використання комп’ютерних програм.
Професійно важливі риси:
- порядність;
- креативність;
- ініціативність;
- зібраність;
- комунікабельність;
- організованість;
- логічність мислення.
Медичні протипоказання:
- хронічні захворювання, які впливають на можливість логічно мислити і дієво сприймати будь-яку інформацію, як професійного, так і особистого характеру.
Види діяльності:
- Організація фінансово-господарської діяльності підприємства.
- Визначення доходів, витрат і фінансових результатів.
- Організація страхової роботи.
- Визначення матеріальних і трудових ресурсів та ефективності їх використання.
- Визначення ефективності технічних нововведень та елементів інфраструктури підприємств.
- Планування фінансово-господарської діяльності суб’єкту ринку.
- Планування фінансових показників діяльності підприємства.
- Складання плану документообігу і заходів щодо вдосконалення фінансової роботи на підприємстві.
- Аналітична оцінка фінансово-господарської діяльності підприємства.
Місця роботи:
- Державні установи (Фінансові управління, Казначейство, Страхові компанії, Державні банківські установи, Податкові, Митниці тощо);
- Приватні підприємства і організації, у тому числі комерційні банківські установи, страхові компанії;
- Галузеві підприємства і установи, у тому числі науково-дослідні.
Додаткові особливості:
Компетенції здобувачів вищої освіти формуються під час навчання в університеті та проходження практик, практик з фаху на базі філій кафедр на виробництві, які представлені основними місцями працевлаштування фахівців з фінансів, банківської справи та страхування, баз дуального навчання.
Здобувач з обліку і оподаткування – фахівець, який проводить облікову роботу та аналітичну оцінку діяльності суб’єкту господарювання на основі первинної і зведеної облікової інформації, визначає можливості щодо ефективної співпраці підприємства, забезпечення високого рівня ділової активності. Проводить організацію облікової роботи, збір, обробку і групування облікової інформації, виконує діагностичні завдання, за установленими алгоритмами робить економічні розрахунки, збирає, систематизує, нагромаджує первинну інформацію як для виконання закріплених за ним посадових обов’язків, так і для потреб структурного підрозділу, де він працює. Обробляє і групує облікову інформацію для можливості формування звітності підприємства, використання її для аналітичної роботи і прийняття дієвих управлінських рішень.
Професійні навички:
- наявність освітнього рівня з відповідного напряму підготовки, спеціальності;
- знання з обліку, аналізу, аудиту, контролю, фінансів, державного управління, планування;
- вміння організовувати облікову роботу, працювати із бухгалтерською документацією;
- вміння збирати, групувати і опрацьовувати облікову інформацію;
- володіти методикою облікової роботи;
- володіти методикою аудиторської роботи;
- мати знання і користуватися ними для використання комп’ютерних програм з організації бухгалтерського обліку на підприємстві і проведення аналітичних процедур.
Професійно важливі риси:
-
- порядність;
- креативність;
- ініціативність;
- зібраність;
- комунікабельність;
- організованість;
- логічність мислення;
- терплячість;
- скрупульозність.
Медичні протипоказання:
- хронічні захворювання, які впливають на можливість логічно мислити і дієво сприймати будь-яку інформацію, як професійного, так і особистого характеру.
Види діяльності:
- Складання, приймання, перевірка та обробка бухгалтерської документації, ведення синтетичного та аналітичного обліку: Керуючись нормативними актами, за допомогою спеціалізованих комп’ютерних програм складати, приймати, перевіряти, обробляти бухгалтерські документи, вести синтетичний і аналітичний облік: касових операцій; документів з обліку операцій поточного, валютного та інших рахунків; розрахункових операцій з постачальниками, покупцями, підзвітними особами, з бюджетом, з органами соціального страхування та іншими дебіторами і кредиторами; документів і звітів з руху запасів; документів з руху основних засобів, малоцінних і швидкозношуваних предметів, матеріальних і нематеріальних активів, інвестицій; документів з оформлення нарахувань і виплат заробітної плати, утримань і відрахувань; документів з обліку продукції, робіт і послуг; документів з обліку зовнішньоекономічної діяльності.
- Складання фінансової звітності підприємства.
- Дотримання Законів України та інших нормативних актів, які регулюють господарську діяльність підприємств.
- Дотримання правил зберігання бухгалтерських документів і організація архіву підприємства.
- Контроль за дотриманням нормативних актів з методології бухгалтерського обліку та збереженням і ефективним використанням ресурсів підприємства.
- Аналітична оцінка фінансово-господарської діяльності підприємства, оподаткування та контроль.
Місця роботи:
- Державні установи (Галузеві державні управління, Фінансові управління, Казначейство, Страхові компанії, Державні банківські установи, Податкові, Митниці тощо);
- Приватні підприємства, організації і установи;
- Галузеві підприємства і установи, у тому числі науково-дослідні.
Додаткові особливості:
Компетенції формуються під час навчання в університеті та проходження практик, практик з фаху на базі філій кафедр на виробництві, які представлені основними місцями працевлаштування фахівців з обліку і оподаткування, баз дуального навчання.
Освітні програми та їхні компоненти
Підготовка здобувачів вищої освіти в університеті відбувається відповідно до освітніх програм. Підготовлені освітні програми враховують пропозиції стейкхолдерів (потенційних роботодавців), що дозволяє забезпечити повне виконання програмних результатів навчання здобувачами вищої освіти, отримання ними відповідних компетенцій.
Програмні результати навчання здобувачів вищої освіти освітньо-професійних програм «Облік і оподаткування», «Фінанси, банківська справа та страхування» містять наступні компетентності:
– інтегральна компетентність як здатність молодого фахівця вирішувати завдання у сфері професійної діяльності, а також у процесі наукових досліджень, здійснення інновацій;
– загальна компетентність як здатність молодого фахівця навчатися й бути готовим до засвоєння та застосування набутих знань в умовах виробництва;
– фахова компетентність як здатність молодого фахівця до засвоєння й реалізації професійних здібностей з огляду на особливості фаху.
Набуття компетентностей здобувачами вищої освіти обліково-фінансового факультету відбувається у поєднанні теоретичного навчання, практичної підготовки в умовах виробництва, спеціалізованих лабораторіях, стажування за кордоном, реалізації права на академічну мобільність, дуальної форми здобуття освіти. Практичні навички здобувачі вищої освіти отримуються під час проходження практичної підготовки в умовах виробництва, стажування й дуального навчання. Розширення сфери практичних навичок значно підвищило рівень готовності молодих фахівців до працевлаштування.
На обліково-фінансовому факультеті підготовлено освітні програми за початковим (короткий) цикл вищої освіти, першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти, другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Суттєву роль у формуванні освітніх програм підготовки здобувачів вищої освіти різних рівнів зіграли рекомендації зовнішніх стейкхолдерів, які визначають коло загальних й професійних компетенцій майбутніх працівників підприємств, установ та організацій з огляду на особливості фаху. Оцінка практиків є вагомим пріоритетом у наповненні освітніх програм підготовки, формуванні навчальних планів, визначенні термінів й періодів практичної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах виробництва.
Із огляду на потреби ринку праці співпраця із зовнішніми стейкхолдерами (потенційними роботодавцями) є дієвим засобом координації освітньої діяльності та її орієнтації на інноваційні напрями.
Миколаївський національний аграрний університет – втілює ідеї й забезпечує фаховий й особистісний розвиток кожного. Ідеї перетворюються у інноваційний продукт для потреб ринку праці – молодого фахівця, випускника МНАУ!
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня галузі знань 07 Управління та адміністрування за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 2017 рік
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня галузі знань 07 Управління та адміністрування за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 2018 рік
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня галузі знань 07 Управління та адміністрування за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 2019 рік
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня галузі знань 07 Управління та адміністрування за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 2020 рік
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського) рівня галузі знань 07 Управління та адміністрування за спеціальністю 072 Фінанси, банківська справа та страхування, 2021 рік
Навчальний план підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 2017 р.
Навчальний план підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 2018 р.
Навчальний план підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 2019 р.
Навчальний план підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 2020 р. – зі змінами
Навчальний план підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 2020 р.
Навчальний план (проєкт) підготовки за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», проєкт 2021 р.
Освітньо-професійна програма «Облік і оподаткування» початкового рівня (короткий цикл) вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»
Освітньо-професійна програма «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»
Освітньо-професійна програма «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»
Освітньо-професійна програма «Фінанси, банківська справа та страхування» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
Відгуки стейкхолдерів на освітньо-професійні програми
Проєкти освітніх програм на 2021-2022 навчальний рік
Проєкт освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» зі спеціальності 071 Облік і оподаткування початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти
Проєкт освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» зі спеціальності 071 Облік і оподаткування перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
Проєкт освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» зі спеціальності 071 Облік і оподаткування другий (магістерський) рівень вищої освіти
Проєкт освітньо-професійної програми «Фінанси, банківська справа та страхування» зі спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
Проєкт освітньо-професійної програми «Фінанси, банківська справа та страхування» зі спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування другий (магістерський) рівень вищої освіти
Каталог вибіркових навчальних дисциплін та обсяг у кредитах ECTS варіативної компоненти у підготовці здобувачів вищої освіти
2020 рік
№ з/п | Назви вибіркових навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS |
1 | Правознавство | 90 | 3,0 |
2 | Психологія і педагогіка | 90 | 3,0 |
3 | Системи технологій (технологія виробництва продукції рослинництва та технологія виробництва продукції тваринництва) | 120 | 4,0 |
4 | Системи технологій (технологія зберігання, переробки та стандартизації сільськогосподарської продукції та механізація сільськогосподарського виробництва) | 120 | 4,0 |
5 | Макроекономіка | 90 | 3,0 |
6 | Охорона праці | 90 | 3,0 |
7 | Екологія | 90 | 3,0 |
8 | Податкова система | 120 | 4,0 |
9 | Казначейська справа | 90 | 3,0 |
10 | Фінанси підприємств | 120 | 4,0 |
11 | Бухгалтерська звітність підприємства | 90 | 3,0 |
12 | Основи аудиту | 120 | 4,0 |
13 | Управлінський облік | 120 | 4,0 |
14 | Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності | 90 | 3,0 |
15 | Облік у зарубіжних країнах | 90 | 3,0 |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS |
1 | Психологія і педагогіка | 90 | 3,0 |
2 | Релігієзнавство | 90 | 3,0 |
3 | Логіка, етика й естетика | 90 | 3,0 |
4 | Правознавство | 90 | 3,0 |
5 | Іноземна мова (6,7,8 семестри) | 90 | 3,0 |
6 | Системи технологій (технологія виробництва продукції рослинництва та технологія виробництва продукції тваринництва) | 90 | 3,0 |
7 | Системи технологій (технологія зберігання, переробки та стандартизації сільськогосподарської продукції та механізація с.-г. виробництва) | 90 | 3,0 |
8 | Державне регулювання економіки та інвестування | 90 | 3,0 |
9 | Фінансове право | 90 | 3,0 |
10 | Економіко-математичні моделі аналізу і аудиту | 90 | 3,0 |
11 | Вища математика (4, 5 семестри) | 105 | 3,5 |
12 | Основи охорони праці | 90 | 3,0 |
13 | Страхування | 90 | 3,0 |
14 | Фінанси підприємств | 90 | 3,0 |
15 | Податкова система та основи оподаткування | 120 | 4,0 |
16 | Національна економіка | 90 | 3,0 |
17 | Організація і методика економічного аналізу | 90 | 3,0 |
18 | Облік у зарубіжних країнах | 90 | 3,0 |
19 | Організація і методика аудиту (теорія) | 90 | 3,0 |
20 | Фінансовий облік у галузях економіки | 90 | 3,0 |
21 | Внутрішній контроль в організаціях бюджетної та соціальної сфери | 90 | 3,0 |
22 | Бюджетна система | ||
23 | Облік виконання бюджетів в органах Державного казначейства України |
90
|
3,0
|
24 | Податкове право | ||
25 | Інформаційні системи і технології у бюджетній та соціальній сферах | 90 | 3,0 |
26 | Інформаційні системи і технології в оподаткуванні | ||
27 | Навчальна практика з інформатики та комп’ютерної техніки | 120 | 4,0 |
28 | Виробнича практика з фінансів підприємств | 60 | 2,0 |
29 | Виробнича практика з аналізу господарської діяльності | 60 | 2,0 |
30 | Фізичне виховання | 360 | 12,0 |
31 | Господарське законодавство | 90 | 3,0 |
32 | Математичне програмування | 90 | 3,0 |
33 | Інформатика | 120 | 4,0 |
34 | Основи наукових досліджень | 90 | 3,0 |
35 | Фінансовий облік: автоматизація
|
90 | 3,0 |
36 | Організація виробництва та планування діяльності підприємства | 90 | 3,0 |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS |
1 | Методологія наукових досліджень | 90 | 3,0 |
2 | Моделювання в управлінні соціально-економічними системами | 90 | 3,0 |
3 | Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами | 240 | 8,0 |
4 | Економічна безпека | 120 | 4,0 |
5 | Облік зовнішньоекономічної діяльності | 120 | 4,0 |
6 | Організація обліку у бюджетних установах і організаціях* | 90 | 3,0 |
7 | Податковий менеджмент | ||
8 | Звітність бюджетних установ | 90 | 3,0 |
9 | Податкова політика | ||
10 | Міжнародні стандарти аудиту | 120 | 4,0 |
11 | Податковий контроль | ||
12 | Міжпредметний практикум у бюджетних установах та у соціальній сфері | 90 | 3,0 |
13 | Бюджетний менеджмент | ||
14 | Виробнича практика з блоку «Облік у бюджетній і соціальній сферах» | 60 | 2,0 |
15 | Виробнича практика з блоку
«Податки і оподаткування» |
||
16 | Виробнича практика з публічних закупівель | 60 | 2,0 |
17 | Фізичне виховання | 90 | 3,0 |
18 | Сталий розвиток суспільства | 90 | 3,0 |
19 | Організація наукових досліджень | 90 | 3,0 |
20 | Іноземна мова | 90 | 3,0 |
21 | Публічні закупівлі | 180 | 6,0 |
22 | Екологічна безпека | 90 | 3,0 |
23 | Фінансова безпека | 120 | 4,0 |
24 | Державний фінансовий контроль | 90 | 3,0 |
25 | Спец. курс «Лідерство» | 30 | 1,0 |
№ з/п | Назви вибіркових навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS |
1 | Культурно-психологічний розвиток особистості (психологія і педагогіка) | 90 | 3,0 |
2 | Культурно-просвітницький розвиток особистості (культурологія) | 90 | 3,0 |
3 | Культурно-психологічний розвиток особистості (логіка, етика й естетика, культура поведінки у конфліктних ситуаціях) | 90 | 3,0 |
4 | Культурно-просвітницький розвиток особистості (етнокультура, релігієзнавство) | 90 | 3,0 |
5 | Системи технологій (технологія виробництва продукції рослинництва, технологія виробництва продукції тваринництва), розраховано на 1 рік | 90 | 3,0 |
6 | Екологічні та технологічні процеси сільськогосподарського виробництва (основи екології, технологія виробництва продукції бджільництва), розраховано на 1 рік | 90 | 3,0 |
7 | Системи технологій (технологія зберігання, переробки та стандартизації сільськогосподарської продукції, механізація с.-г. виробництва), розраховано на 1 рік | 90 | 3,0 |
8 | Екологічні та технологічні процеси сільськогосподарського виробництва (екологічні проблеми землеробства, новітні механізовані технології), розраховано на 1 рік | 90 | 3,0 |
9 | Міжнародні фінансові організації | 90 | 3,0 |
10 | Інвестування | 90 | 3,0 |
11 | Організація і методика економічного аналізу | 120 | 4,0 |
12 | Фінансове право | 90 | 3,0 |
13 | Безпека життєдіяльності | 90 | 3,0 |
14 | Основи охорони праці | 90 | 3,0 |
15 | Фінансова інфраструктура | 90 | 3,0 |
16 | Аналіз господарської діяльності | 90 | 3,0 |
17 | Аудит | 90 | 3,0 |
18 | Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами | 180 | 6,0 |
19 | Аудит банківської діяльності | 90 | 3,0 |
20 | Внутрішній контроль в організаціях бюджетної і соціальної сфери | 90 | 3,0 |
21 | Облік і звітність в оподаткуванні | 90 | 3,0 |
22 | Облік у зарубіжних країнах | 90 | 3,0 |
23 | Облік у банках | 90 | 3,0 |
24 | Економіка та фінанси страхових організацій | 90 | 3,0 |
25 | Інвестиційне кредитування | 90 | 3,0 |
26 | Страхові послуги | 90 | 3,0 |
27 | Казначейська справа | 90 | 3,0 |
28 | Макроекономічний аналіз | 90 | 3,0 |
29 | Державний фінансовий контроль | 90 | 3,0 |
30 | Банківські операції | 90 | 3,0 |
31 | Соціальне страхування | 90 | 3,0 |
32 | Фінансовий аналіз підприємств | 90 | 3,0 |
33 | Міжнародне страхування | 90 | 3,0 |
34 | Бюджетування діяльності суб’єктів господарювання | 90 | 3,0 |
35 | Страхове право | 90 | 3,0 |
36 | Інформаційні системи і технології у банківській сфері | 90 | 3,0 |
37 | Інформаційні системи і технології у фінансових установах | 90 | 3,0 |
38 | Фізичне виховання | 180 | 6,0 |
39 | Теорія і методика фізичного самовдосконалення | 180 | 6,0 |
40 | Фінансова математика | 90 | 3,0 |
41 | Теорія ймовірностей і математична статистика | 90 | 3,0 |
42 | Фінансова думка України | 90 | 3,0 |
43 | Управлінський облік | 120 | 4,0 |
44 | Фінансовий облік у галузях економіки | 120 | 4,0 |
45 | Навчальна практика з інформатики та комп’ютерної техніки | 120 | 4,0 |
46 | Виробнича практика з бюджетної та податкової систем | 120 | 4,0 |
№ з/п |
Назви навчальних дисциплін |
Кількість годин | Кількість кредитів ECTS |
1 | Методологія наукових досліджень | 90 | 3,0 |
2 | Моделювання в управлінні соціально-економічними системами | 90 | 3,0 |
3 | Фінансовий контролінг | 120 | 4,0 |
4 | Фінансова безпека | 120 | 4,0 |
5 | Міжнародні кредитно-розрахункові та валютні операції | 120 | 4,0 |
6 | Управління фінансовою санацією підприємства | 120 | 4,0 |
7 | Банківське регулювання та нагля | 90 | 3,0 |
8 | Страхування майна та відповідальності | ||
9 | Проєктне фінансування | 90 | 3,0 |
10 | Актуарні розрахунки та андерайтинг у страхових організаціях | ||
11 | Бізнес-аналітика та оцінка вартості бізнесу | 90 | 3,0 |
12 | Облік і звітність у страхових організаціях | ||
13 | Податкове планування та мінімізація податкових ризиків | 90 | 3,0 |
14 | Особове страхування | ||
15 | Бюджетний менеджмент | 90 | 3,0 |
16 | Перестрахувальні операції | ||
17 | Виробнича практика з блоку «Фінансування і кредитування» | 60 | 2,0 |
18 | Виробнича практика з блоку «Страхова діяльність» | ||
19 | Фізичне виховання | 90 | 3,0 |
20 | Сталий розвиток суспільства | 90 | 3,0 |
21 | Організація наукових досліджень | 90 | 3,0 |
22 | Іноземна мова | 90 | 3,0 |
23 | Економічна безпека | 90 | 3,0 |
24 | Публічні закупівлі | 90 | 3,0 |
25 | Спец. курс «Особиста результативність та ефективність, управління життям та часом» | 30 | 1,0 |
2021 рік
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS | Форма контролю |
1 курс 1 семестр | ||||
1 | Технологія виробництва продукції рослинництва | 120 | 4,0 | Залік |
Основи екології | ||||
2 курс 3 семестр | ||||
1 | Публічні закупівлі | 180 | 6,0 | Залік |
Облік у зарубіжних країнах |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS | Форма контролю |
1 курс 1 семестр | ||||
1 | Психологія і педагогіка | 120 | 4,0 | Залік |
Культурологія | ||||
2 | Технологія виробництва продукції рослинництва | 90 | 3,0 | Залік |
Основи екології | ||||
3 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 2 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
2 курс 3 семестр | ||||
1 | Системи технологій (технологія зберігання, переробки та стандартизації с.-г. продукції, механізація с.-г. виробництва) – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 3 семестр,
Залік 4 семестр
|
Екологічні та технологічні процеси с.-г. виробництва (екологічні проблеми землеробства, новітні механізовані технології) – розрахована на рік | ||||
2 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 4 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
3 курс 5 семестр | ||||
1 | Страхування | 90 | 3,0 | Залік |
Національна економіка | ||||
Економіка праці і соціально-трудові відносини | ||||
2 | Податкова система та основи оподаткування – розрахована на рік | 150
(90 + 60) |
5,0
(3,0 + 2,0) |
Залік 5 семестр,
Залік 6 семестр
|
Державне регулювання економіки та інвестування – розрахована на рік | ||||
3 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 6 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
4 курс 7 семестр | ||||
1 | Облік у зарубіжних країнах | 90 | 3,0 | Залік |
Основи наукових досліджень | ||||
2 | Публічні закупівлі | 90 | 3,0 | Залік |
Бюджетна система | ||||
3 | Виробнича практика з публічних закупівель | 120 | 4,0 | Диф. залік |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS | Форма контролю |
1 курс 1 семестр | ||||
1 | Процедури закупівель (ProZorro), європейські практики публічних закупівель – розрахована на рік | 150
(60 + 90) |
5,0
(2,0 + 3,0) |
Залік 1 семестр,
Залік 2 семестр
|
Регулювання та контроль у сфері публічних закупівель – розрахована на рік | ||||
2 | Організація обліку у бюджетних установах і організаціях | 120 | 4,0 | Залік |
Бізнес-аналітика та оцінка вартості бізнесу | ||||
2 курс 3 семестр | ||||
1 | Цивільний захист та охорона праці в галузі | 90 | 3,0 | Екзамен |
Соціальна педагогіка | ||||
2 | Інтелектуальна власність | 90 | 3,0 | Залік |
Трудове право | ||||
3 | Моделювання в управлінні соціально-економічними системами | 90 | 3,0 | Залік |
Прогнозування соціально-економічних процесів | ||||
4 | Облік зовнішньоекономічної діяльності | 90 | 3,0 | Екзамен |
Управління фінансовою санацією підприємства | ||||
5 | Міжпредметний практикум у бюджетних установах та у соціальній сфері | 90 | 3,0 | Залік |
Державний фінансовий контроль | ||||
Бюджетний менеджмент |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS | Форма контролю |
1 курс 1 семестр | ||||
1 | Психологія і педагогіка | 90 | 3,0 | Залік |
Культурологія | ||||
2 | Технологія виробництва продукції рослинництва | 90 | 3,0 | Залік |
Основи екології | ||||
3 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 2 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
2 курс 3 семестр | ||||
1 | Системи технологій (технологія зберігання, переробки та стандартизації с.-г. продукції, механізація с.-г. виробництва) – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 3 семестр,
Залік 4 семестр
|
Екологічні та технологічні процеси с.-г. виробництва (екологічні проблеми землеробства, новітні механізовані технології) – розрахована на рік | ||||
2 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 4 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
3 курс 5 семестр | ||||
1 | Фінансова інфраструктура | 90 | 3,0 | Залік |
Фінансове право | ||||
2 | Міжнародні фінансові організації | 90 | 3,0 | Залік |
Інвестування | ||||
3 | Облік у банках | 90 | 3,0 | Залік |
Економіка та фінанси страхових організацій | ||||
4 | Фізичне виховання – розрахована на рік | 90
(45 + 45) |
3,0
(1,5 + 1,5) |
Залік 6 семестр
|
Теорія і методика фізичного самовдосконалення – розрахована на рік | ||||
4 курс 7 семестр | ||||
1 | Фінансове право | 90 | 3,0 | Залік |
Державний фінансовий контроль | ||||
2 | Аналіз господарської діяльності
Аудит |
90 | 3,0 | Екзамен |
3 | 90 | 3,0 | ||
4 [2] | Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами | 180 | 6,0 | |
5 [3] | Казначейська справа | 90 | 3,0 | Залік |
Макроекономічний аналіз | ||||
6 [4] | Банківські операції | 90 | 3,0 | Залік |
Соціальне страхування | ||||
7 [5] | Фінансовий аналіз підприємств | 90 | 3,0 | Залік |
Міжнародне страхування | ||||
Виробнича практика з бюджетної та податкової систем | 90 | 3,0 | Диф. залік |
№ з/п | Назви навчальних дисциплін | Кількість годин | Кількість кредитів ECTS | Форма контролю |
1 курс 1 семестр | ||||
1 | Фінансовий контролінг | 90 | 3,0 | Екзамен |
Процедури закупівель (ProZorro) | ||||
2 | Фінансова безпека | 90 | 3,0 | Залік |
Економічна безпека | ||||
3 | Проєктне фінансування | 90 | 3,0 | Залік |
Актуарні розрахунки та андерайтинг у страхових компаніях | ||||
2 курс 3 семестр | ||||
1 | Цивільний захист та охорона праці в галузі | 90 | 3,0 | Екзамен |
Соціальна педагогіка | ||||
2 | Моделювання в управлінні соціально-економічними системами | 90 | 3,0 | Залік |
Прогнозування соціально-економічних процесів | ||||
3 | Управління фінансовою санацією підприємства | 90 | 3,0 | Екзамен |
Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами | ||||
4 | Бізнес-аналітика та оцінка вартості бізнесу | 90 | 3,0 | Залік |
Облік і звітність у страхових організаціях | ||||
5 | Податкове планування та мінімізація податкових ризиків | 90 | 3,0 | Залік |
Особове страхування | ||||
6 | Бюджетний менеджмент | 90 | 3,0 | Залік |
Перестрахувальні операції |
Проведення лекційних та практичних занять науковцями, підприємцями та фахівцями з виробництв
Випусковими кафедрами проводяться заняття в умовах виробництва, що дозволяє підвищити рівень практичної підготовки здобувачів вищої освіти й забезпечити їхню швидшу адаптацію на першому робочому місці.
При розробці освітніх програм у підготовці здобувачів вищої освіти враховано пропозиції стейкхолдерів, які є представниками роботодавців.
Випускові кафедри обліково-фінансового факультету співпрацюють із бюджетними підприємствами, установами й організаціями, страховими компаніями, банківськими установами, сільськогосподарськими підприємствами різних форм власності, громадськими організаціями тощо.
Фахівці з виробництв залучаються до проведення занять, беруть участь у наукових дослідженнях, приймають участь у конференціях, семінарах, круглих столах, форумах, конкурсах, олімпіадах, у тому числі із застосуванням дистанційних технологій.
Розклад занять формується кожного семестру та оприлюднюється на сторінці випускової кафедри.
На факультеті активізовано співпрацю із потенційними роботодавцями щодо дуальної форми здобуття освіти, що дозволяє здобувачам вищої освіти отримати фахові компетенції під час навчання в університеті й виконання посадових обов’язків на робочому місці. Здобувачі вищої освіти навчають за графіком дуального навчання, який передбачає теоретичне навчання, виконання посадових обов’язків на виробництві відповідно до обраного фаху. Переваги дуального навчання полягають у спільній підготовці молодого фахівця за обраним фахом. Сумісна підготовка дозволяє підвищити рівень засвоєння компетенцій здобувачами вищої освіти різних рівнів.
Миколаївський національний аграрний університет активно реалізує підхід з інтеграції освіти, науки і виробництва. За останні роки в університеті реалізовано комплекс заходів, які спрямовані на підвищення якості підготовки молодих фахівців, які набувають як економічних, так і технологічних знань та вмінь.
У Миколаївському національному аграрному університеті активно запроваджується дуальна форма здобуття освіти. Основною метою дуального навчання є поєднання освітньої складової підготовки молодих фахівців із науково-практичною. Під час навчання молоді фахівці отримують практичні навички в умовах виробництва, що дозволяє їм бути готовими до їхньої кваліфікованої реалізації на робочому місці. Поєднання теоретичних знань із практичним досвідом в умовах виробництва спонукає до розширення компетенцій, які є програмним результатом навчання фахівців. Дуальна форма здобуття освіти спонукала потенційних роботодавців, які виступають зовнішніми стейкхолдерами освітнього процесу, підвищити рівень зацікавленості до працевлаштування молоді, які після завершення навчання мають необхідні компетенції з огляду на особливості фахової підготовки. Використання дуальної форми здобуття освіти здобувачами вищої освіти економічного спрямування значно розширило можливості працевлаштування молодих фахівців, що підтверджує досвід останніх років. Адаптація здобувача вищої освіти до робочого місця відбувається ще під час навчання, що відмічають зовнішні стейкхолдери. Можливості фахової адаптації розширюються з огляду на специфіку об’єкта проходження дуального навчання здобувача вищої освіти, коригуються у програмі дуального навчання.
Здобувачі вищої освіти Миколаївського національного аграрного університету зазначають, що набутий досвід під час дуального навчання є корисним для фахівців усіх спеціальностей.
Так, здобувач вищої освіти обліково-фінансового факультету університету Крістіна Олейніченко, характеризуючи програму дуального навчання відзначила:
«Завдяки дуальному навчанню, кожен здобувач має можливість працювати та використовувати свої знання, навички та вміння у роботі, а також здобувати досвід, який у майбутньому буде дуже корисним. А, найголовніше, таке поєднання теоретичних знань, отриманих в університеті та практичних вмінь, засвоєних на підприємстві, позитивно впливає на результати успішності у навчанні та підвищує професійну компетентність»
Готовність молодих фахівців до працевлаштування за спеціальністю, яку вони здобували в університеті, є вагомим якісним критерієм підготовки. А готовність до працевлаштування — є основним програмним результатом навчання.
Досвід дуальної форми здобуття освіти здобувачами Миколаївського національного аграрного університету засвідчує, що коригування освітніх програм й наповнення навчальних планів було здійснено з огляду на пропозиції основних зовнішніх стейкхолдерів, відгуки керівників дуального навчання, здобувачів вищої освіти.
З урахуванням якості підготовки фахівців коло потенційних роботодавців для випускників Миколаївського національного аграрного університету є широковаріативним. Результативність співпраці доводить дієвість реалізації механізму дуальної форми здобуття освіти, зацікавленість сторін у подовженні співпраці роботодавців з Миколаївським національним аграрним університетом. Дуальна форма здобуття освіти реалізується і у межах окремих грантових проєктів.
Набутий досвід Миколаївського національного аграрного університету може засвідчити результативність поєднання освіти, науки і виробництва з огляду на реалізацію основної функції закладу вищої освіти — якісної підготовки фахівців для ринку праці.
Наскрізні програми практичної підготовки здобувачів вищої освіти ОПП «Фінанси, банківська справа та страхування» спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
Наскрізні програми практичної підготовки здобувачів вищої освіти ОПП «Облік і оподаткування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування»
Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти
Підсумкова атестація є завершальним етапом виконання здобувачами вищої освіти програмних результатів навчання. Форма підсумкової атестації визначається стандартом вищої освіти, освітньо-професійною програмою, особливістю фаху. Під час проведення підсумкової атестації та підготовки до неї усім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися академічної доброчесності.
Підсумкова атестація дозволяє перевірити досягнення результатів навчання здобувачів вищої освіти, які визначено відповідним стандартом вищої освіти та освітньою програмою.
Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти здійснюється відкрито та публічно екзаменаційною комісією.
Методичні рекомендації з підготовки до державної (кваліфікаційної) атестації здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Облік і оподаткування» зі спеціальності 071 «Облік і оподаткування», освітньо-професійної програми «Фінанси, банківська справа та страхування» зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти (зі змінами).
Рейтингове оцінювання здобувачів вищої освіти
Кафедри
Обліку і оподаткування
завідувач кафедри
доктор економічних наук, професор
Дубініна Марина Вікторівна
Фінансів, банківської справи та страхування
завідувач кафедри
доктор економічних наук, професор
Сіренко Наталя Миколаївна
Економічної теорії і суспільних наук
завідувач кафедри
доктор політичних наук, професор
Ханстантинов Віталій Олександрович
Українознавства
завідувач кафедри
кандидат історичних наук, доцент
Березовська Тетяна Всеволодівна
Інформаційних систем і технологій
завідувач кафедри
кандидат технічних наук, доцент
Волосюк Юрій Вікторович
Науково-дослідна робота на факультеті
Освітній процес на факультеті організовано відповідно до правових засад функціонування системи вищої освіти, які визначено й затверджено Законом України «Про вищу освіту». Вагомою й необхідною складовою освітнього процесу є наукова діяльність. На факультеті проводиться Міжнародна науково-практична конференція. Кафедрою обліку і оподаткування проводиться ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з організації і методики аудиту. Кафедрою фінансів, банківської справи та страхування проводиться регіональний семінар, турнір фінансистів, ІІ тур Всеукраїнського конкурсу зі страхування, Всеукраїнська науково-практична конференція. Під керівництвом науково-педагогічних працівників усіх кафедр факультету проводиться підготовка наукових робіт на Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт, участь у спільних проєктах.
Науково-педагогічними працівниками сумісно із колегами з інших ЗВО проводиться семінар з освітніх питань, круглий стіл з питань економічної та екологічної безпеки. Науково-педагогічні працівники кафедр проходять міжнародне стажування. Проводиться підготовка навчальних посібників з фахових навчальних дисциплін й монографій, наукові публікації у наукометричних виданнях. Проводиться підготовка публікації до Студентського наукового Віснику. Кафедрою фінансів, банківської справи та страхування проводиться набір наукових публікацій до фахового наукового видання Modern Economics.
У межах академічної мобільності учасників освітнього процесу науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти факультету приймають участь у Міжнародному форумі на базі Білоруського торговельно-економічного університету споживчої кооперації (м. Гомель республіка Білорусь), а також у міжнародних освітньо-наукових заходах у закладах вищої освіти (бізнес-школах) Італії, Польщі, Німеччини, Молдови, Латвії.
Науково-педагогічні працівники обліково-фінансового факультету є дійсними членами фахової громадської організації «Федерація аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України». До складу територіального відділення входять не лише науково-педагогічні працівники факультету, а й стейкхолдери освітніх програм, за якими навчаються здобувачі вищої освіти. Учасники освітнього процесу мають можливість розширити освітні можливості спільно із Федерацією (навчання, стажування, наукові публікації, спільні освітньо-наукові заходи, сертифікація, проєкти).
Федерація аудиторів, бухгалтерів
і фінансистів АПК України
Федерація аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України (ФАБФ) – всеукраїнська професійна громадська організація, яка була створена 11 липня 2003 року на базі науково-методичної Ради з питань обліку, звітності та аудиту в АПВ. Із 2009 року Федерація є дійсним членом Євразійської Ради Сертифікованих Бухгалтерів і Аудиторів (ЄРСБА), яка має статус офіційної регіональної групи Міжнародної Федерації Бухгалтерів (official regional grouping of IFAC). Із моменту заснування Федерації кількість її членів зросла більше ніж втричі. На сьогодні Федерація нараховує більше 1900 членів у 24-х територіальних відділеннях України. Із метою виконання завдань з розвитку професійної освіти у 2008 році Федерацією створено Інститут обліку і фінансів, який проводить навчання за програмами професійної сертифікації (САРА, CAPS, CAP/CIPA, DipIFR АССА).
У 2004 році Федерацією засновано науково-практичний журнал «Облік і фінанси» з метою здійснення інформаційно-консультаційної підтримки професійного розвитку. Видавництво Федерації «Облік і фінанси» здійснює випуск навчально-методичних посібників з актуальних питань професійної підготовки та практичної реалізації підходів ведення облікової роботи. Миколаївський національний аграрний університет є співзасновником фахового видання «Облік і фінанси».
Із метою виконання завдань Федерація співпрацює з державними органами влади, міжнародними і вітчизняними професійними організаціями, науковими та освітніми закладами. Федерація входить до складу Громадської дорадчої ради при Комітеті Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.
Головною метою ФАБФ є об’єднання зусиль членів Федерації щодо сприяння розвитку, підвищення статусу професій бухгалтера та фінансиста, розробка нових і вдосконалення діючих механізмів організації й методології фінансів, бухгалтерського обліку, контролю та аудиту в аграрному секторі економіки.
Основні завдання Федерації полягають у такому: методичне забезпечення обліку, фінансів, оцінки, звітності та аудиту у галузях аграрного сектора економіки; координація наукових досліджень у сфері бухгалтерського обліку, оцінки, фінансів, звітності та аудиту, автоматизації обліку, впровадження результатів наукових досліджень; методичне забезпечення підготовки та перепідготовки кадрів, створення системи професійного навчання, сертифікація членів за міжнародними стандартами обліку та звітності; створення інформаційно-довідкової мережі з питань обліку, фінансів, звітності, податків і права; організація співпраці з вітчизняними та закордонними об’єднаннями фінансистів, бухгалтерів і аудиторів, співпраця у межах міжнародних проєктів.
Подібна співпраця із фаховими громадськими організаціями дозволяє забезпечити якість підготовки фахівців за освітньо-професійними програмами «Облік і оподаткування», «Фінанси, банківська справа та страхування» з огляду на актуальні запити ринку праці.
Науково-педагогічні працівники кафедри фінансів, банківської справи та страхування є асоційованими членами Українській Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти.
Українська Асоціація з розвитку менеджменту та бізнес-освіти (УАРМБО) – недержавна незалежна організація, яка була створена 12 грудня 2002 року Дніпровською районною у м. Києві державною адміністрацією з метою об’єднання закладів вищої освіти та організацій усіх форм власності.
УАРМБО є платформою для професійного спілкування та підвищення кваліфікації викладачів і адміністраторів університетів, співробітників наукових установ; впровадження результатів наукових досліджень; експертним органом щодо нормативних документів з освіти та нефінансових звітів компаній; комунікатором між бізнесом та сферою вищої освіти і освіти дорослих.
Метою діяльності УАРМБО є інтеграція зусиль освітніх установ та бізнес-спільноти для впровадження в Україні сучасних ефективних навчальних і управлінських технологій у галузі менеджменту та бізнес-освіти.
Міжнародна співпраця
Міжнародна співпраця на факультеті проводиться у декількох напрямах, а саме: міжнародне стажування науково-педагогічних працівників, стажування або практична підготовка здобувачів вищої освіти, участь у грантових проєктах учасників освітнього процесу. Міжнародне стажування проходять науково-педагогічні працівники у закладах вищої освіти різних рівнів (Польща, Чехія, Словакія, Словенія, Італія, Німеччина, Угорщина, Румунія та інші держави).
Стажування й практична підготовка здобувачів вищої освіти відбувається, переважно, в умовах виробництва, а саме: на підприємствах, в установах й організаціях держав Європейського Союзу, Сполучених Штатів Америки.
Участь у грантових проєктах відбувається сумісно із іншими закладами вищої освіти. Один із проєктів запропоновано Відземським університетом прикладних наук (проект Erasmus+).
Міжнародне стажування учасників освітнього процесу відбувається у межах реалізації права на академічну мобільність, яка поширює можливості набуття більшого спектру компетенцій, знань та вмінь. Результати отримані під час міжнародного стажування впроваджуються у практичну діяльність, використовуються в освітньому процесі, наукових дослідженнях.
Представники закладів вищої освіти інших держав приймають активну участь у міжнародних заходах, які проводять кафедри обліково-фінансового факультету.
Науково-педагогічні працівники кафедр факультету, здобувачі вищої освіти приймають участь у широкому колі міжнародних наукових заходів, готують наукові публікації іноземними мовами, у тому числу у наукометричні видання, що є вимогою часу, слідством глобалізаційних процесів у освітньому просторі.
Навчатися та бачити світ, нові емоції, друзі та події – це можливості, якими можуть користуватися учасники освітнього процесу під час стажування у підприємствах інших держав світу. Практичний досвід, мовна підготовка та технологічні рішення надають можливість здобувачам значно розширити сферу знань, вмінь та компетенцій. Сучасні технології в аграрній сфері дозволяють підвищити продуктивність праці та забезпечити можливості до отримання відповідної якості продукції. Практичні навички здобувачі вищої освіти можуть використовувати не лише з теоретичної, а й практичної точки зору. Як з огляду на участь у діяльності студентських фермерських господарств університету, так і під час формування власних бізнес-ідей.
Грантові проєкти
Миколаївський національний аграрний університет розпочав співпрацю у якості асоційованого члена консорціуму проєкту Європейського Союзу Еразмус+ — Багаторівнева освіти та професійне навчання з питань кліматичних послуг, адаптації до зміни клімату та їх пом’якшення в локальному, національному та регіональному масштабах.
Усі учасники освітнього процесу залучаються до співпраці за іншими грантовими проєктами у межах формальних, неформальних заходів, різних сфер та напрямів співпраці.
Миколаївський національний аграрний університет взяв участь на умовах партнерства у реалізації проєкту UHBDP. Здобувачі вищої освіти усіх спеціальностей мали можливість пройти конкурсний відбір на дуальне навчання, практичну підготовку й стажування в умовах виробництва, здійснювати наукові дослідження. Досвід співпраці університету за грантовим проєктом UHBDP довів результативність реалізованих заходів. Коло зовнішніх стейкхолдерів Миколаївського національного аграрного університету збільшилося, що дозволило розширити кількість баз дуального навчання здобувачів вищої освіти. Усі учасники освітнього процесу мали можливість взяти участь у тематичних вебінарах, бізнес-турах, бізнес-іграх, які проводилися спільно із представниками з виробництв, модираторами грантового проєкту UHBDP. Здобувачі вищої освіти факультету мали можливість навчатися на умовах індивідуального дуального навчання протягом 2019-2020 навчального року та І семестру 2020-2021 навчального року.
Відбувається співпраця на партнерських умовах за спільним грантовим проєктом ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». Здобувачі вищої освіти й науково-педагогічні працівники мають можливість не лише ознайомитися із діяльністю територіальних громад, але й взяти участь у спільних наукових розробках з актуальних питань територіальних громад. Практична співпраці громад за Програмою ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» надає можливість отримати фінансування на реалізацію соціальних й виробничих проєктів. Учасники освітнього процесу за результатами співпраці отримують необхідні знання й практичні навички з огляду на процес децентралізації, а також практичну необхідність залучення молодих фахівців різних спеціальностей до діяльності територіальних громад.
Проводяться спільні освітньо-наукові формальні й неформальні заходи, у тому числі у online форматі.
З метою поширення відповідних знань та вмінь у напряму регіонального (територіального) розвитку в університеті відбувається співпраця за проєктом «DOBRE». Розвиток об’єднаних територіальних громад є актуальним та потребує підготовка різних фахівців з метою подальшого провадження державної та регіональної політики. «DOBRE» переслідує дві основні мети: підтримка доброї практики місцевого самоврядування в ОТГ; допомога громадянам та громадянському суспільству у конструктивній взаємодії з органами самоврядування та формуванні вимог щодо прозорості у наданні послуг.
Подібна співпраця дозволяє поширити сфери взаємодії та співпраці різних учасників освітнього процесу, що є актуальним та своєчасним з огляду та політику регіонального (територіального) розвитку, поширення сфери надання освітніх послуг – Освіта дорослих, навчання протягом усього життя.
Мовна підготовка здобувачів вищої освіти
Мовна підготовка здобувачів вищої освіти відбувається не лише під час теоретичного навчання, а й під час проходження ними практичної підготовки (стажування) за кордоном, під час співпраці та проведення спільних освітньо-наукових заходів зі стейкхолдерами, іншими закладами освіти та у період теоретичного навчання, яке поєднується із додатковим навчання через online-курси за інтересами, з огляду на світові процеси та явища. Здобувачі вищої освіти обліково-фінансового факультету Миколаївського національного аграрного університету під керівництвом кафедри іноземних мов, за пропозицією виконувача обов’язки завідувача кафедри іноземних мов, доцента Тішечкіної Катерини Вікторівни протягом поточного навчального року пройшли різні за тематикою освітні онлайн-курси Future Learn від British Council та отримали відповідні сертифікати.
Навчання на освітніх курсах відбувається англійською мовою за наступними тематиками:
- Challenging wealth and income inequality
- Global prosperity beyond GDP
- Digital Skills: Digital Skills for Work and Life
- Procurement Strategies and Tendering Coventry University
- Globalization in Business: International Business and Global Market Entry Strategies
- Introduction to Financial Accounting, Managing Mental Health and Stress.
- Certificate of Achievement протягом поточного року отримали здобувачі вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування».
Подібна мовна тематична підготовка дозволяє добувачам вищої освіти закріпити теоретичні знання та отримати додаткові мовні компетенції з огляду на світові процеси та явища, глобальні процеси, цифровізацію та інтернетизацію світового суспільства.
Студентське самоврядування обліково-фінансового факультету
Студентське самоврядування є невід’ємною частиною громадського самоврядування університету. Студентське самоврядування – це право і можливість здобувачів вирішувати питання з навчання й побуту, захисту прав та інтересів учасників освітнього процесу.
Студентське самоврядування об’єднує усіх здобувачів, які навчаються в університеті. Студентське самоврядування обліково-фінансового факультету приймає активну участь у освітньо-наукових, виховних, профорієнтаційних, волонтерських та інших видах громадських заходів. Спільні заходи дозволяють розширити світогляд та спонукають до формування нових ініціатив, які направлені на підвищення освітніх компетенцій здобувачів вищої освіти та відповідних вмінь та практичних навичок. Досвід співпраці засвідчує результативність проведення спільних заходів, особливо для здобувачів, які проходять період адаптації в університетському середовищі.
Співпраця усіх учасників освітнього процесу дозволяє досягати основної функції вищої освіти, яка являє собою сукупність систематизованих знань, умінь та практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадських якостей, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих в університеті у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією.
Спільні досягнення усіх учасників освітнього процесу – результативність освітньої діяльності. Нові ідеї та їхня реалізація в активності та зацікавленості студентської молоді!
Кожного року студентський актив обліково-фінансового факультету оновлюється, що дозволяє більшу кількість молоді долучати до неформальних та інформальних освітніх заходів, які суттєво розширюють соціальні навички, дозволяють кожному здобувачеві сформувати індивідуальну освітню траєкторію (за інтересами, можливостями, фаховою потребою), отримати передбачені програмні результати навчання.
Співпраця усіх учасників освітнього процесу — висока результативність у підготовці молодого фахівця!
м. Миколаїв, вул. Георгія Гонгадзе, 9
Головний навчальний корпус Миколаївського національного аграрного університету
Аудиторії — 110, 113а, 115.
Деканат обліково-фінансового факультету +38(0512) 58-05-94
Заочне відділення +38(0512) 40-92-18